tisdag 2 februari 2010

opigg

vaknade lite seg i huvudet efter att jag drömt en dröm om att jag kom från affären och hade handlat tre saker.... de konstiga var att jag hade handlat en kontroll dosa.. en dosa som kunde läsa av streck-koden på alla saker som man hade handlat så att man i lugn å ro kunde dubbelkolla med streck-kod och kvitto... den här dosan räckte inte så länge.. för den var som en kolsyreapparat.. den blåste luft och behövdes fyllas på mellan varven... ja skulle kolla priset på de jag köpt å tryckte på knappen på kontroll-dosan...

den började blåsa luft men den visade inget pris...så ja provade igen...

nu hakade den upp sig och började blåsa väldigt kraftigt... den blåste så kraftigt att jag tappade den på golvet och som en ballong som tömms på luft blåste den runt på golvet...

jag försökte fånga den men kom inte ens i närheten... för de blåste så kraftigt att håret stod rakt bak medan jag sträckte mig mot dosan...jag lutade mig kraftigt framåt och som i såna här filmer när de är kraftig storm kunde jag luta mig nästan till golvet utan att falla framåt... tillslut stannade den av..och jag dunsade mot golvet...
typiskt tänkte jag.. nu är den väl tom...

men den funkade fortfarande :)
jag provade att kolla priset igen....

*NALLE* 19.50:-

Nalle tänkte jag? varför står de nalle? de här var ju ingen nalle....
ja de måste väl vara felmärkt... vilken tur att jag köpte en kontroll-dosa ;)

Inga kommentarer: