onsdag 2 mars 2011

namn..


Måste skicka in namn på Vilmer.. men han ska ju heta något mera än Vilmer..inte för att de behövs men för att jag vill.. nu är de bara väldigt svårt..va tycks själv!!??
De här namnen har jag att välja mellan.. Emmet, Noah, Kecka, Imre, Jacki, Sandro, Elmer, Ebbe, Hannes, Melvin, Erik, Eero, tristan, Ian, Amandus.... några namnbetydelser som jag hittat..
Amandus - den älskvärda
Eero- finsk form av Erik
Erik - ensam härskare
Noah - lugn, vila, tröst
Ian - skotsk variant av John (john- gud har förbarmat sig)
Ebbe - stark gud??
Elmer - ädel, berömd
Sandro - förkortning av alessandro-alexander- männens försvarare
Mio - min
Emmet, Emmett eller Emmeth - inte hittat nån betydelse..men Emme betyder flodvåg på spanska
Kecka - smeknamn från Kenneth - vacker, skön, eldfödd
Hampus~ hemmets ljus, skyddsängel
..ja de här var några..
...vilka passar min söta, snälla lugna, fina son??? behöver hjälp!!!

1 kommentar:

Lillamy sa...

kecka och emmeth håller jag ashårt på ;) kanske Noah också ;)